torsdag 20. juni 2013

19.06 Høns og hest





Etter jobben i dag gikk turen til kiropraktor med de firbente - oppfølging av timen for en drøy uke siden. Petra ble friskmeldt. Carmen skal tilbake til kontroll etter ferien.

Etterpå fikk Petra stifte bekjentskap med de frittgående hønsene der. Interessant å se. Petra hadde nemlig fått et griseøre av kiropraktoren som ”premie” etter behandlingen, og det bar hun fornøyd rundt på. Da hønsene dukka opp var hun i grunn mer opptatt av tyggebenet enn å følge etter fuglene.

Så fulgte hun litt etter, men det var absolutt ingen jaktatferd, - bare litt nysgjerrighet. Ingen redsel eller aggresjon heller. Fantastiske lille hund!

Som sist ble begge hundene veldig trøtte etter behandlingen. Så vi tok det med ro i heimen noen timer før turen gikk til Nesodden for andre gang i dag. Vi hadde nemlig en avtale om å få hilse på en svært hundevennlig hest.

Peppy og Petra fikk altså hilse på snille, gode Strakur. Nok en gang imponerte Petra med å være kul, lugn og nysgjerrig. Ingen basting eller bjeffing.

Vi var altså to stk med valp som tok turen til et tjern. Jeg ønska å prøve meg på innkalling over vann. Gjorde det sånn at vi bant den ene valpen mens vi samarbeida om å jobbe med den andre.

Da det altså ble Petras tur, snek jeg meg av gårde langs vannet, mens medhjelperen min holdt Petra opptatt med godbiter. Så ropte jeg på henne, - tanken var altså å få henne til å svømme over vann. Ha en oppgave istedenfor bare å lystbade.

Vel, det viste seg å være litt vanskelig å finne det helt ideelle stedet. Men, vi fikk vel til et par-tre svømmestrekninger over vann.

Også fikk jo de to jevngamle valpene leke med hverandre da - både på vei til og på vei hjem fra tjernet.




Til slutt måtte vi selvsagt inn og se på valpekullet som nå nærmer seg 8 uker. De var jo bare helt herlige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar