mandag 24. juni 2013

23.06 Avlyst utstillingskurs




Også jeg som hadde gleda meg til utstillingskurs, - har jo ALDRI vært med på noe sånt før! Og forberedt meg hadde jeg også. Både laga ekstra gode godbiter av blodpølse, klippet halehår og pakka sekken. Men, så fikk jeg altså telefon i det jeg skulle til å gå ut av døra at kurset var avlyst…

Jeg hadde i utgangspunktet ingen treningsavtaler, siden jeg jo skulle på kurs. Ute bøtta regnet ned. Inne var det mange ryddeprosjekter som hadde vært utsatt et par måneders tid "til en regnværsdag". Hm. Virka som det var innlysende hva jeg måtte bruke tid på…

Joda, det ble rydding både i ”hundeskapet” og ”roteboden”, - mens de firbente kunne slappe av. Artig å se så stor Petra har blitt - ser det jo så lett ved siden av Carmen.






Vel, det ordna seg med treningsavtale, så vi var noen stk som tok oss en tur til tresk-området. La ut et lite feltsøk med små dummyer i meget høy og tett vegetasjon. Her gjaldt det å være utholdene. Carmen lette bra, synes jeg.

Med Carmen gjorde jeg det sånn at hun fikk et forstyrrende kast i nærheten før hun ble sendt på nærsøket. Forstyrrelsene klarte hun veldig bra, - hun søkte intenst i området.
Også ble det noen markeringer til slutt.



På kvelden var jeg invitert på mat og vin i nabolaget. Begge hundene var med, og de fikk kose seg med vertinnens hunder. Særlig søstrene sisters hadde det som vanlig veldig gøy med å rase rundt i hagen, dra om kamp med leker, eller leke sisten og brytekamp.

Etter hvert trakk vi inn og de firbente lå strødd rundt omkring og sov. Og når det ble tid for meg å gå hjem, så fikk altså begge gå i bånd. Petra gikk først i sele, men jeg syntes hun stressa og styra med det, så dermed fikk hun gå med halsbånd og kobbel isteden.

Veldig kjekt med venninner i gangavstand!



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar