lørdag 1. juni 2013

31.05 Tulipaner og siste rest av upløyd jorde







Petra fikk litt heistrening etter jobb i dag også. Nå har jeg for øvrig begynt med litt lenger arbeidsdager og er over på fem timer jobb og to timer fri. Og sånn blir det framover sommeren.

Per nå betyr det to soveøkter i bilburet for Petra.

Så tok vi oss en tur bortom AZS, så Petra fikk tusle litt rundt der inne, før vi gikk videre til UMB sine fine områder. Jeg bytta litt på å trene gå pent i bånd og at hun fikk løpe løs med det tynne kobbelet på slep. Hadde egentlig tenkt å se etter noen dyr, men syntes turen ble lang nok med vår rekognosering og jakt etter tulipaner.

Jeg har for øvrig tatt med et bilde av (RIP) Betty fra det samme tulipanbedet for fire år siden, - tatt bare et par uker før hun dro til hundehimmelen og Carmen flytta inn hos meg. Som det går fram var tulipanene mye flottere i 2009 enn de er i år, ikke så rart etter en kald vår, kanskje.

Hjemme igjen var den tobente så sliten etter uka at det ble en god middagslur på madrassen på stuegulvet. De firbente flata også helt ut, det var jo over 25 varmegrader. Med terrassedøra åpen, så hundene kunne gå ut og inn som de ville. Riktig så fredelig og idyllisk.





På kvelden ble det en liten tur på jordet, nå med helt tydelige beviser på at mulighetene for å få trent på upløyd jorde var i ferd med å forsvinne. Traktoren holdt på med siste rest av nabojordet, så Carmen og jeg tok sesongens siste treningsøkt der borte. Nå blir det ikke igjen før i ca september.

Men, jeg skal ikke klage, vi har jo kunnet ha jordetrening i to måneder lenger enn normalt, og det er ikke verst.

Trente fremmadsending, med stopp og videre ut i dag også.

Petra fikk et vindsøk i kvisthaug på tennisball.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar